2013. augusztus 14., szerda

Lissa Price: A testbérlők

Miről szól:

     A jövőben egy úgynevezett spóraháború kitörése következtében a Földről eltűntek a középkorú emberek, főleg a gyerekek és az öregek maradtak. Ha ez nem lenne elég szörnyű, a fejlett technika segítségével lehetségessé vált a testbérlés. A tehetős idősek rászoruló tinédzserek testébe bújhatnak, mintha csak egy új ruhát választanának a szekrényből. Ebbe a helyzetbe kerül a 16 éves Callie is, aki az utcán él beteg öccsével és sürgősen pénzre van szüksége. De a fejébe ültetett chip meghibásodik és öntudatára ébred a bérlés alatt. Miközben válaszokat keres, dúsgazdag bérlője életét kezdi élni. Élete azonban folyamatos veszélyben forog, mert mint rájön, egy gyilkos összeesküvés közepébe keveredett.

Könyvtündér a sorok között:

          Nem vagyok már tini, valószínűleg nem is nagyon való már nekem a tini-irodalom, bár néha még próbálkozom. Ez is egy ilyen darab volt, meg is szenvedtem.
Az alapötlet felkeltette az érdeklődésem (meg a szép borító), amiből szerintem egy nagyon jó kis borzongatós sci-fi könyvet lehetett volna összedobni, nem csak fiataloknak, de valahogy ez most nem jött össze. Le is tettem egy időre és közben elolvastam 2-3 másik könyvet, mire újra kézbe vettem és eljutottam a végére. A karakterek nincsenek eléggé kidolgozva, a közöttük lévő kapcsolatok még annyira se, a szerelmi szál(ak) meg végképp. Idegesített, hogy egy pillanat műve alatt szövődnek barátságok és szerelmek. Nem tudtam megszeretni a szereplőket, nem tudtam megszeretni Callie-t sem. Utcagyerekként az öccséről gondoskodva még elment, de a testbankos átalakítása után, ahol is csinibabát farigcsáltak belőle, a személyisége is hozzá idomult új, felturbózott cicababa testéhez. Nekem valahogy az egész történet kicsit zavaros volt és érdektelen, tele béna akciókkal és még bénább párbeszédekkel. Azt tudtam, hogy nem lesz rendes befejezés, mivel van második része is a könyvnek, mégis idegesített, hogy egyedül az vitt előre, hogy talán a végén kiderül valami, de igazán csak ott kezdődne.

Na de ami a legeslegeslegbosszantóbb, és amiért utáltam az egészet, azok a HELYESÍRÁSI/GÉPELÉSI HIBÁK!!! Előfordul az a legjobb könyvekben is, sietnek, nem veszi észre a fordító, se a korrektor, se a szerkesztő(k), na bumm, de ilyen túlburjánzó hibákkal teli könyvvel már rég találkoztam. Pedig ez kegyetlenül meg tudja gyilkolni az olvasásélményt! Nem túlzok nagyot azzal, hogy minden második oldalon volt egy hiba (vagy több is). Olyan is előfordult, hogy szereplők nevét cserélték fel, ami egy olyan sztoriban, ahol más a neve a testnek és más a benne lakónak, plusz a bérlő még álnevet is kitalál magának, óriási zavart kelthet.
Lehet, hogy a tiniknek bejön, biztos van, akinek tetszik, végül is valaki megírta, talált rá kiadót, és volt, aki le is fordította, hogy eljusson kis hazánkba is, de ami pontot én tudok rá adni, azt tényleg csak az alapötletért kapja (meg a borítóért). Kár volt kihagyni ezt a ziccert.

Tündérfaktor:
10/3


Könyv adatai:
Eredeti címe: Starters
Eredeti kiadási éve: 2010
Magyar fordítás kiadási éve: 2012
Kiadta: Agave
Fordította: Fischer Anna
Oldalszám: 328
ISBN: 9786155049798

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése