2014. augusztus 5., kedd

Jojo Moyes: Mielőtt megismertelek

Miről szól:

Louisa Clark közelít a harminchoz, egy kávézóban dolgozgat a kisvárosban, ahol szüleivel, Alzheimer-kóros nagyapjával, húgával és annak ötéves kisfiával lakik egy fedél alatt. Még egy futó-bolond pasija is van. Munka, család, szerelem, látszólag minden megvan. És bár nem éri túl sok inger, és néha bántja a szerettei piszkálódása, azért a mindig vidám és élénk Lou elégedett az életével. Egészen addig, amíg a kávézó be nem zár és a lánynak sürgősen új munka után kell néznie, hogy továbbra is támogathassa anyagi gondokkal küzdő családját. Végzettség hiányában azonban nem sok lehetőség akad a csirkefeldolgozó üzemen és a rúdtáncoláson kívül. Végül egy előkelő, gazdag család őt választja gondozónak harmincöt éves fiuk mellé, aki egy súlyos motorbalesetben szinte teljesen lebénult. Will, aki igazi playboy volt, egy pillanat alatt veszített el mindent: menő állását, bombázó barátnőjét, barátait, az egzotikus utazásokat, a(z extrém) sportos életvitelét, az optimizmusát, az életkedvét. Napjait tolószékbe kényszerülve, minden mozzanatához segítségre szorulva, fájdalmak között, mély depresszióban tölti. Lou és Will nem is különbözhetnének jobban, s a baleset nélkül valószínűleg soha nem is találkoznak, de talán még csak egymásra se néztek volna. Idővel azonban nem csak megtanulják elviselni egymást, de arra is rájönnek, hogy mindkettőjüknek van mit tanulnia a másiktól…

Könyvtündér a sorok között:

A tapasztalat azt mutatja, hogy az igazán jó könyvekről mindig sokkal nehezebb írni, mert nincs mit szétcincálni rajtuk, na meg ugye elspoilerezni sem szeretném a történetet, hogy mások is átélhessék a katarzist. Úgyhogy, azt hiszem, ez nem lesz egy hosszú bejegyzés…
Teljesen véletlenül bukkantam a könyvre Molyon, ahol több kategóriában is toplistás, a fülszöveg alapján pedig a sztorit egyenesen nekem írták, szóval azonnal el kellett kezdenem olvasni. És igazam lett, új kedvencet avattam!
Már a legelejétől imádtam a stílust, a humort, könnyen és gyorsan azonosultam a főszereplő Louval, de a többi karakter is mind-mind élő volt és érdekes, a történet pedig különleges, idővel kellemesen romantikus és mozgalmas, mégis mély mondanivalóval, komoly témákat feszegetve. Egyszerűen semmi negatívumot nem tudok felhozni. Egyedül a könyv kb. harmadánál riadtam meg kissé, mikor Lou testvére kitalálja, hogy Will felderítésének legjobb módja az lenne, ha a lány pénzt kérne a bazi gazdag szülőktől és kimozdítaná a férfit a négy fal közül, elvinné mindenféle „kalandokra, külföldi utazásokra, úszásra delfinekkel, bármire”. Itt elkezdtem aggódni, mert egyrészt ez egy lebénult emberrel egyáltalán nem ilyen egyszerű még pénzesen sem, féltem, hogy elsziruposodna a történet, ha most világkörüli útra indulnánk, másrészt meg nem akartam arról olvasni, hogy „a tanulság: pénzzel minden megoldható”. És bár ettől a ponttól valóban beindulnak az események, elhagyjuk a négy falat, érkezik néhány közeli és távolabbi program is, de végig maradunk a realitás talaján.
A vége is meglepően megható. Nem azért, mert ne lehetne sejteni, hanem mert szokatlan, bevállalós és ettől őszinte, igaz és hiteles. Én konkrétan mindenféle túlzás nélkül olyan szinten zokogtam a vége felé, hogy (már elnézést a kifejezésért, de) taknyom-nyálam összefolyt és a könnyeimtől alig láttam a betűket… Ja és kínzóan nehéz félretenni, én éjjel háromig olvastam, amíg el nem fogytak a sorok.
(Igazából az egyetlen kifogásolni valóm a borító, aminek nem sok köze van a tartalomhoz, sem szó szerint, sem abban az értelemben, hogy ugye nem a borító alapján kéne megítélni a könyvet, de mégis, ezzel a dizájnnal soha nem figyeltem volna fel rá, mert sokkal szentimentálisabb, nyálasabb belsőt sejtet, mint valójában.)
Nagyon-nagyon-nagyon-NAGYON ajánlom! Szóval nagyon! Tessék elolvasni!

Tündérfaktor:
10/10*
Kép forrása: http://cinnamonseries.com/


Könyv adatai:
Eredeti címe: Me Before You
Eredeti kiadási éve: 2012
Magyar fordítás kiadási éve: 2012
Kiadta: Cartaphilus
Fordította: Lányi Judit
Oldalszám: 483
ISBN: 9789632662787

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése