Miről
szól:
A Devil’s Night sorozat harmadik kötetében
Damon és Winter története kerül reflektorfénybe. Ők ketten gyerekkoruk óta
ismerik egymást, de egy szörnyű baleset, melyben Winter elvesztette a látását, na
meg a szülők elválasztották őket. S bár Winter is haragszik a fiúra, a vonzalom
sosem szűnt meg. Tinédzserként, a tiltások ellenére egymásba is szeretnek, mely
szerelem be is teljesül, ám van egy aprócska bökkenő. Mivel Winter nem lát, azt
hiszi, hogy egy titokzatos másik fiúba szerelmes. Miután kiderül az igazság, a
lány úgy érzi, átverték, a fiú pedig fiatalkorú megrontásáért börtönbe kerül.
Szabadulása után mindent megtesz, hogy bosszút álljon a lányon és családján,
amit Winter tehetetlenül, belül fortyogó dühvel tűr, ám a régi emlékek
felszínre törnek, és a gyűlölet ismét szenvedélybe csap át.
Penelope
Douglas munkáit számtalanszor dicsőítettem már és ez most, a tizenharmadik
alkalom után sem változott! Ennek a nőnek az agya irodalmi tekintetben a legeslegnagyobb
guilty pleasure számomra 2015, vagyis a Bully
óta! Már jó előre tudom, hogy mikorra várható a következő regénye, és
térdelőrajtból ugrok is rá a legújabb megjelenésekre. A Devil’s Night sorozattól eddig ugyan nem láttam annyi szikrázó
csillagocskát kislányos rajongásomban, mint a Fall Away-től, de ez a történetfolyam is annyira a szívemhez nőtt,
hogy már alig várom a befejező negyedik részt! Pedig, ha a sztori szembejönne a
valóságban, akkor valószínűleg transzparensekkel és kereplővel tüntetnék az
utcán a nőket érő elnyomás ellen. De papíron mit nekem a feminizmus! Éljenek a
rosszfiúk!
Ami
a történet hátterét illeti, bár önálló regényként is megállja a helyét, hiszen
a Devil’s Night széria minden kötete
új főszereplőket helyez előtérbe, azért nem árt tudni, hogy a sztori kerete
szerint van négy srác, akik a gimiben a Horsemen, avagy az apokalipszis négy
lovasa néven futottak. Ők voltak a középsuli császárai, a nagyreményű kosaras
alfahímek, akik minden Halloweenkor felforgatták a várost csínytevéseikkel. Ám
ezek a huncutságok idővel kicsit kinőtték a józanság határait, a fiúknak pedig
járt az irgumburgum, böribe kerültek, legalábbis hárman. Szabadulásuk után
immár huszonévesen mit sem bántak meg tetteikből, sőt, időközben újakat
eszeltek ki, amivel revansot vehetnek az őket beárulókon. Ennek következtében a
Corrupt-ban Michael kergette Rikát, a
bosszúból azonban nem meglepő módon szerelem született. Aztán a Hideaway-ben Kai és Banks hasonlóan
szenvedélyesen kibontakozó lamúrjának lehettünk tanúi. A Kill Switch-ben pedig Damon kerül sorra, aki fiatalkorú szexuális
bántalmazásáért került a rácsok mögé, ám nem eszik olyan forrón a kását!
Damonnak
számomra már a neve is árulkodó. Hogy ez mennyire szándékos az írónő részéről,
arról őt kellene megkérdezni, ráadásul amit nekem sugall, annak valójában semmi
köze a név eredetéhez, de én nem tudok nem egy démonra asszociálni róla, ami
tökéletesen illik is sötét karakteréhez. Ugyanakkor természetesen van egy
bugyiolvasztó oldala is a srácnak, amit remekül példáz nevének tényleges görög eredete. Hallottatok már Damón és Phütiasz filozófusok legendájáról? Hát én
sem, de most rákerestem, nehogy félrevezessem itt a kedves olvasókat, úgyhogy
ha legközelebb valamelyik kvízműsorban szerepeltek és ezt a kérdést kapjátok,
elvárok egy élő adásos köszit!
Műveltségfejlesztő
fun fact kitekintő rovat Könyvtündérrel
Szóval a történet szerint Phütiaszt
halálra ítélték a türannosz elleni összeesküvés vádjával, és csak azzal a
feltétellel engedték hazahajózni és elbúcsúzni a családjától, ha Damón vállalja,
hogy visszatéréséig ő raboskodik helyette. Ha viszont nem érkezik vissza
időben, a barátját végzik ki. Mindenki azt hitte, hogy Phütiasz veszi a nyúlcipőt
és köd előttem, köd utánam, ám Phütiasz az utolsó pillanatban visszatért. Az
uralkodó Dionüsziosz annyira meghatódott kettejük igaz barátságán, hogy könnyes
szemekkel mindkettejüknek megkegyelmezett, s a srácok kézen fogva elsasszéztak
a naplementében.
Il
piccolo intermezzóm után vissza a könyvhöz! Szóval Damon Torrance egy kettős
figura. Leginkább olyan karakter, akit úgy 90%-ban érdemes elkerülni, mert
biztos, hogy nem lenne egy kedves szava se hozzád. De ha te vagy Winter Ashby…
nos, akkor is határozottan okosabb lenne gyorsan az ellenkező irányba fordulni!
A romantikus regényekben azonban szerencsére nem az ésszerűség az alapfelállás,
hanem a mindent sodró szenvedély-cunami, úgyhogy gerlepárunkat is újra meg újra
összerántja a kettejüket összekötő gumiszalag, avagy a sors vörös fonala.
Műveltségfejlesztő
fun fact kitekintő rovat Könyvtündérrel part II.
Ázsiai hiedelmek szerint a szívünkből futó
erek testünk határaival még nem érnek véget. Kisujjunkból láthatatlan vörös
cérnaszálakként más emberekhez kapcsolódnak. Különösen igaz ez a szerelmesekre,
akik e fonál által akkor is újra egymásra találnak majd, ha időközben elsodorja
őket egymástól az élet. A nyugati kultúrákban erre a jelenségre használjuk a
lelki társ kifejezést.
Köszönhetően
tehát ennek a kis zsinórkának, Damont és Wintert nem fenyegeti az elszakadás
veszélye. Annál inkább fenyegetik ők egymást, különösen Damon Wintert. A lány
ugyanis vallomásával anno börtönbe jutatta a srácot, mivel hiába történt közös
beleegyezéssel az első cekcujális alkalom, az az aprócska tudnivaló, hogy
egyáltalán ki is volt a fiú személye, hogy, hogy nem lemaradt a tájékoztatási
listáról. Merthogy Winter kislány kora óta vak (amit nem mellesleg részben szintén
Damonnak köszönhet). S ugyan az nem zavarta, hogy fogalma sem volt kivel
fekszik le, mármint konkrétan még a legény nevét se tudta, az azért már kiverte
nála a biztosítékot, mikor kiderült, hogy a család ősi ellenségének porontya,
Damon csapta neki a szelet. (Itt azért kicsit borultam, hogy a csaj évek óta
ismeri a fiút, tapintotta, hallotta már őt, de randijaik alatt egyszer sem volt
neki gyanús a hasonlóság, mert a srác – kapaszkodj meg! – végig suttogott…) Ám
a lány, annak ellenére, hogy lényegében minden lelki és fizikai sérülését
gyermek- és tinikorából ennek a démonnak köszönheti, ellenállhatatlan vonzalmat
érez, miközben persze mélyen fortyogó gyűlöletet is táplál az időközben
felnőtt férfi iránt. Tehát igen, most érkeztünk el a ponthoz, hogy nyilvánvaló
legyen, ha két ellenkező nemű, lelkileg sérült áru ennyire rühelli egymást,
akkor abból boldogan éltek, míg meg nem haltak (vagy esetenként ölték egymást)
lesz. Legalábbis a túlfűtött romantikus irodalom meseregényeiben. Ja, amúgy azt
említettem, hogy Damon tönkretette Winter apját, kisemmizte a családot, elvette
a lány nővérét feleségül, és mindezek tetejébe, legeslegmegbocsájthatatlanabbul
még a kutyáját is elédesgette a lánytól? De nem kell ilyen csekélységeken
fennakadni! Love me tender, love me true! Subidubidú…
Kedveskéink
kergetőznek tehát különböző helyszíneken, bel- és kültéren, otthon, mások
otthonában, kertben, faházban, szökőkútban, horror vidámparkban, terrorizálják
egymást földön, vízen, levegőben, motoron, autóban, majd egyszer csak bekattan,
hogy állj, hiszen mi szeretjük egymást! És tényleg! És akkor mindenki
lenyugszik, a fékezhetetlen srácot megszelídíti a balerina hercegnő, és
rájönnek, hogy akkor innentől egy mindenkiért, mindenki kettejükért. Magyarul
Penelope Douglas mesterien vezeti át az óvodás, hajhúzgálós udvarlást a felnőttek
világába, egy erős szexuális töltetű 18 pluszos kiadásba. Regényei többségében
ebből a bevált receptből főz, és helyesen teszi, mert én mindig megkajálom!
Imádom
az írónő sötét stílusát is, a hányattatott sorsú, torz szerelmi szálait, ebben
a sorozatban pedig a gótikus, Halloweenhez kapcsolódó díszleteit, amivel
körbeveszi a történetet, különösen. És azt, hogy mondanivalója nem ér véget
azzal, hogy két ember ellenállhatatlan vágyat érez egymás iránt – éljen a kémia!
–, hanem mindig pakol még erre az alapra a rózsaszín vattacukor pamacsok mellé
súlyos, kellemetlen, ragacsos témákat is. Ezekkel egyfelől magyarázatot kapunk,
hogy miért olyan elb*szott pszichopata minden imádnivaló kis szereplője, másrészt
az mindig mélységet ad a sztorinak, ha képbe kerül a család meghatározó
szerepe. Mert hát mindenkinek van családja, szóval jah, tudjátok, miről
beszélek! Penelope Douglas szereplőinek családjai persze valószínűleg
összehasonlíthatatlanul durvább kategóriák, mint az átlag olvasóké, de az
azonosulás így sem okoz nehézséget. Mármint jó, oké, szóval (spoiler!) nem erőszakoltak
meg gyerekként a szüleim, nem vert agyon az apám, nem nyírta ki a háziállataim,
én pedig bosszúból nem szurkáltam halálra egy antik markolatú tőrrel, és még az
sem derült ki huszonévesen, hogy nem is az az anyám, aki, aminek következtében
majdnem megmolesztáltam volna a saját testvérem, vagy például vak se vagyok, és
szívem egyetlen szerelme (már, ha lenne) sem akarja mindenáron szétzilálni az
idegeim, na de ettől még tökre átérzem a helyzetük! Öööö… hát igen.
Szóval
a sztori, ugyan teljesen abszurd és a realitás talajától héliumos lufiként
tovareppenő, kellően morbid személyiséggel igencsak élvezetes. Aki szeret
horrort vagy thrillert olvasni/nézni, nem veti meg a twisted dark romance
műfaját, elég nyitottan fogadja a különböző szexuális irányultságokat, és nem
vágja földhöz az a koncepció, hogy ami a hálószoba négy fala között történik
(vagy simán egy szoba négy fala között, vagy egy épület négy fala, vagy nincs
is fala, mindegy, lényeg, hogy más nem látja… vaaagy… áhh, hagyjuk) az
magánügy, ebből kifolyólag, ha mindenki benne van, csak rájuk tartozik, hogy
mivel ütik el az időt, nos, az csípni fogja ezt a sorozatot. A karaktereket
úgyszintén. Kifejezetten bravúros teljesítmény például az írónőtől, hogy az
előző részekben főgonosszá érlelt Damonból képes volt egy olyan figurát kihozni,
akinek boldogságáért elvakultan (hihi) szurkolunk. Valamint Winter személyében
is sikerült ismét hozni egy belevaló csajt, akinek egyetlen gyengéje Damon, de
őt leszámítva csodálatra méltó az élethez való hozzáállása, a hétköznapokkal
való megküzdése, az álmaiért vívott kitartó harca, a vakmerő (haha) bátorsága,
különösen annak tekintetében, hogy tényleg nem lát, és ez extrán hátráltatja őt
mindenben. Vagy hátráltatná, ha nem egy romantikus regényről lenne szó… Úgyhogy most
örvendeznék, hogy végre egy erős női karakter, aki olyannyira nem tökéletes Barbie
baba, hogy konkrétan durva fogyatékkal él, de azért egyrészt már a Barbie-t is
gyártják minden elképzelhető formában, másrészt Winter így is nyilván egy
csinibaba mintapéldány, aki szigorúan bot nélkül szaladgál, és egyszer sem
botlik meg vagy téved el… Tehát regényhős csupán, jóindulattal két és fél dimenziós, de ez már így is elfogadhatóbb női példakép, mint a romantikus regények többségében, egyszóval rányomtam a "jóváhagyva" pecsétem.
Összefoglalva ez a történet azért még mindig nem az átlagos nőstényekről szól, se nem az
átlagos hímekről, az átlagos élethelyzetekről, vagy az átlagos szerelmekről, de
néha akkor is jól esik a makulátlanok izgalmakkal felturbózott fantáziavilágáról
olvasni, és hogy a végén így is, úgy is happy end! Bűnös kis élvezet. Szégyellem,
de vállalom! Ráadásul a három rész közül ez sodort el a legjobban, úgyhogy tempó, tempó, kedves Penelope Douglas, füstöljön az a billentyűzet, ide
nekem a befejező részt is!
Tündérfaktor:
10/9
Könyv
adatai:
Eredeti
címe: Kill Switch
Eredeti
kiadási éve: 2019
Oldalszám: 522
Képek forrása: FanGirl Pinterest, Kill Switch Pinterest, DeviantArt
Sziaa! Az lenne a kédésem, hogy ezeket a sorozatokat valahol el tudom e olvasni magyarul?
VálaszTörlésSzia! Sajnos csak a Fall Away sorozat első két része, vagyis a Szívatás és a Nélküled jelent meg az írónőtől magyarul.
Törlés